Myymälä

Suokko on aito kultasepän perustama ja johtama suomalainen kuluttajia sekä alan yrityksiä palveleva yritys.

Historia

Iiro Suokko aloitti kultasepän opin Porissa 1987. Kultasepäksi valmistumisen jälkeen Suokon Porissa 1991 perustama yritys jatkaa edelleen samalla pohjalla.

Alkuun Iiro Suokko palveli vain kultasepänalan myymälöitä tilauskoruja tehden.

Suokon muutto takaisin kotikaupunkiin, oman myymälän avaaminen, muutama liikepaikan vaihto Tampereella ja korujen tukkumyynnin aloittaminen ovat olleet suurimmat askeleet nykyiselle monimuotoiselle yritykselle. Oma timanttikorumallisto, timanttien maahantuonti ja erittäin laajat kihlasormusmallistot ovat nykyiset liiketoiminnan painopisteet.

Liiketoiminnan perusarvot

Missio
Luomme kestävää iloa koruilla.

Visio
Palvelumme ja tuotteemme antavat asiakkaillemme mahdollisuuden valita paras ratkaisu. Kasvatamme valikoimaamme valikoiden markkinoiden korkealaatuisimmat tuotteet ja palvelut.

Arvot
Jatkuva koko henkilökunnan koulutus asiantuntemuksemme perustana.
---
Sitoutuminen kokonaisvaltaisesti yhteiskunta- ja ympäristövastuulliseen liiketoimintaan. Olemme 100% sitoutuneet Kimberlyn sopimukseen, joka estää konfliktitimanttien pääsemisen markkinoille.
---
Sitoudumme myös The Council for Responsible Jewellery Practices ohjelmaan, jonka tunnuslause "our objective is to promote responsible ethical, social and environmental practices throughout the diamond and gold jewellery supply chain, from mine to retail" vapaa käännös on seuraava: Tehtävämme on edistää vastuullisia, eettisiä, sosiaalisia ja ympäristöystävällisiä käytäntöjä koko timantti- ja korutuotannon tuotantoketjussa, kaivoksesta myymälään.
---
Kuluttajasuojan ja kuluttajan oikeuksien tarkka noudattaminen.
---
Markkinoinnin oikeellisuus. Emme markkinoinnissamme harhauta kuluttajaa kaksoishinnoittelulla tai muilla alalle tyypillisillä keinoilla, kuten valheellisilla prosenttialennuskampanjoilla. Kulta- ja jalokivikorut eivät ole sesonkituotteita, joiden kysyntä vaihtelisi vuodenaikojen mukaan, eikä niiden tuoreus kärsi neljännesvuosittain. Tällaisten kampanjoiden edellytys olisi korotetut lähtöhinnat. Asiakkaanamme voit luottaa korujemme hinnan olevan mahdollisimman edullisia jo alunperin sekä aina kestävän vertailun kilpailutilanteessa.